Totesin nimittäin viime kesänä voimansiirron päivityksen yhteydessä, että seuraavan kerran voimansiirtoa uusittaessa vaihtoon menee myös keskiö ja kammet, koska joka tapauksessa pitäisi uusia kaikki eturattaat, keskiö ja rattaiden kiinnityspultit. Samalla hinnalla saa jo Shimanon integroidun kampi-keskiö -setin.
Shimanolta tulee kaudelle 09 uusi all mountain -osasarja SLX.

(Kuva: www.singletrackworld.com)
SLX tulee korvaamaan nykyisen all mountain osasarja Honen. LX-osasarjaa aletaan myymään jatkossa enemmän hybrideihin. Käytännössä LX ja Hone ovat perustoteutukseltaan tällä hetkellä samanlaiset, erot ovat lähinnä värityksessä ja logoissa. SLX-sarjan pitäisi olla myynnissä ensi kesänä heinäkuussa. Hinnaltaan SLX-sarjan pitäisi sijoittua keskikastiin, eli esim. kampien hinta tulee varmaan sijoittumaan LX ja XT -sarjojen välimaastoon.
Sarjasta löytyy juuri omaan käyttötarkoitukseen sopivat kahden rattaan ja bash guardin kammet:

(Kuva: www.singletrackworld.com)
Ajattelin siirtyä seuraavaksi kahden rattaan systeemiin ja noissa kammissa on sopivasti 22 ja 36 piikkiset rattaat. Aika monissa kahden rattaan all mountain kammissa isompi ratas on 32 piikkinen mutta se olisi selkeästi liian pieni. Bash guardin myötä rattaat pysyvät paremmassa suojassa ja myös maavara kasvaa hieman, koska bash guard on kuitenkin 42 piikkistä ratasta pienempi.
SLX-kammilla on aika kovat speksit:
- akselia ja spideriä on vahvistettu
- kammet ovat kaksi kertaa XT-kampia vahvemmat ja vanhoja LX-kampia kevyemmät
- poljinten kiinnityskierteet ovat terästä
- isompi ratas on komposiittivalmisteinen ja se on huomattavasti aiempia Shimanon rattaita kestävämpi

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti